// Photojournalist

Weblog

First Page

Categories

Athens
Daily

Archives

May 2012
February 2012
January 2012
August 2010
July 2010
June 2010
June 2009
May 2009
April 2009
March 2009
February 2009
January 2009
December 2008
November 2008
October 2008
September 2008
August 2008
July 2008
June 2008
May 2008
April 2008
March 2008
February 2008
January 2008
December 2007
November 2007
October 2007
September 2007
August 2007
July 2007
June 2007
May 2007
April 2007
March 2007
February 2007
January 2007
December 2006
November 2006
October 2006
September 2006
August 2006
July 2006
June 2006
May 2006
April 2006
March 2006
February 2006
January 2006
December 2005
November 2005
October 2005
September 2005
August 2005
July 2005
June 2005
May 2005
April 2005
March 2005
February 2005
January 2005
December 2004
November 2004
October 2004
September 2004
August 2004
July 2004
June 2004
May 2004
April 2004
March 2004
February 2004
January 2004
December 2003
November 2003
October 2003
September 2003
August 2003
July 2003
June 2003
May 2003
April 2003
March 2003
February 2003
January 2003

Links

موسسه مهر ايرانيان
احسانلاین
یونس شکرخواه
کاوه گلستان
نصرالله کسراييان
جهانگير رزمی
حسن نمک دوست
کاوه کاظمی
آلفرد يعقوب زاده
کارن فيروز
آينا
joshua prager
پسرم
رامين طلايي
سایت عکاسی
سایت کارگاه
گروه عکاسی فانوس
مجله عکاسی خلاق
عکاسان قزوين
طوسي
TEHRAN24.COM
دوربين دات نت
محمد خيرخواه
مجيد محرابي
اسماعيل عباسي
خط خطي
حسين فاطمي
محمد تاجيک
ايمان بشری
جوادمنتظری
street photography
مهرانه آتشی
ايرج مهرگان
نفيسه
زهره سليمانی
منصور نصيری
ميلاد پيامی
فرشته جعفری
آرش آشوري نيا
علی خليق
ساتيار امامی
سينا جعفريه
حامد - گوهر
نوشين نجفی
حميد صادقی
بابک بردبار
عکاس ها به بهشت نمی روند
داريوش کيانی

hadipix.com
کاوه بغدادچی
محمد توکلی
حسن بردال
www.vx400.com
خبرگزاری AP
خبرگزاری رویتر
ا اف پی
بی بی سي
انجمن عكاسان مطبوعات ايران
ايرنا
خبرگزاري ميراث فرهنگی
خانه هنرمندان ایران
ايسنا

زنان
بخارا
کتاب هفته
انجمن عکاسان بحران
وحيد پور استاد
اکبر منتجبی
حامد فرمند
حسن بنانج
سهام الدين بورقانی
هادی حيدری
هفته نامه کاپوچینو
Editor: Myself
مازیار ناظمی
shanbeh
پرستو دوکوهکی
فرزانه ابراهيم زاده
چرک نويس
مصطفی قوانلو قاجار

جواد دليری
آزاده محمد حسين
آزاده بهشتی
کوروش ضيابری
« June 2004 | Main | August 2004 »
پنجشنبه 8 مردادماه 1383

فعلا هيچ حسی برای نوشتن ندارم حداقل تا چند روز
طاهر قربانيان نژاد باجناقم رفت تا ابديت و من مدام به آرش تنها پسر ۱۳ ساله اش
می نگرم و اندوهم بيشتر می شود. اکنون آرش را نمی توانم درک کنم و نمی دانم او نسبت به ديگران که مدام برايش دل می سوزانند چه احساسي دارد اما می دانم غم از دست دادن پدر چقدر سخت است.


سه شنبه 6 مردادماه 1383

خبرنگارانی که عکاس می شوند!!
چند روز پيش از استاد علی کاوه در مورد فعاليت انجمن عکاسان ورزشی جويا شدم با ناراحتی گفت: انجمن عکاسان ورزشی آنچنان که بايد فعال نيست!
اين در حالي است که با توجه به تعداد نشريات ورزشی موجود ( حداقل ۱۲ روزنامه ورزشی در روز منتشر می شود) و با توجه به وجود عکاسان خوب و فعال به نظر بايد فعاليت انجمن مذکور در سطح کيفی مناسبی باشد.
استاد کاوه همچنين از استفاده کردن سهميه عکاسان ورزشی توسط خبرنگاران ورزشی در سفر های خارجی شديدا ابراز ناراحتی مي کرد.
اينکه هر کسي از خبرنگاران در شرايط و موقعيتهای بخصوص و صرفا براي رفتن به سفر خارج دوربين عکاسي بدست مي گيرند تا در کاروان ورزشی جای داشته باشند جای تاسف دارد.
از وقتی عکسهای ارسالی پژمان راهبر از مسابقات آسيايی چين در شرق را ديدم بنا داشتم اين مطلب را بنويسم که ديدم امروز ساتيار از ورود پژمان راهبر به جمع عکاسان خوشحال است! ساتيار بايد بداند که آيا اين عمل پژمان درست است که در داخل ايران خبرنگار و در خارج عکاس باشد؟!!

عكس از پژمان راهبر


یکشنبه 4 مردادماه 1383

چند وقت پيش اميد صالحی اين عکس را در زمانی که هنوز وقايع اتفاقيه چاپ مي شد عکاسی کرده و تا جايی که يادم می آيد قرار بود يک روز بعنوان عکس يک چاپ شود که عمر روزنامه خيلی کوتاه شد و امکان جاپش فراهم نيامد.
امروز اميد اين عکس را برايم فرستاد و يادآور شد که عاقبت روزنامه نگاری همين است!

حالا شما هم اگر مايل هستيد به جمع روزنامه نگاران بپيونديد اين گوی اين ميدان.
در ضمن برای شروع من پيشنهاد می کنم از همين روز دوشنبه فردا شروع کنيد و در جمع روزنامه نگاران متحصن در انجمن صنفی روزنامه نگاران از ساعت ۱۳ تا ۱۶حاضر شويد
و از حقوق خودتان که قرار است در آينده از بين برود پيشا پيش دفاع کنيد.
البته خبر تکميلی تحصن را در وبلاگ روزنامه نگاران که بعد از توقيف وقايع اتفاقيه و جمهوريت بوجود آمده است مي توانيد ببيند.
با دستهای بسته اعتراض خواهیم کرد!
روزنامه نگاران این بار به نشانه بسته بودن فضا و توقیفهای پی در پی و سلب موقعیتهای شغلی و بیکاری تحمیلی دستان خود را میبندند تا چندمین توقیف این سالها با واکنشی متفاوت رقم بخورد...


یکشنبه 4 مردادماه 1383

ساتيار امامی يکی از عکاسان فعال هم به جمع وبلاگ داران اضافه شد اين هم عکسی از وبلاگ ساتيار که خودش اون طرف سمت راست بالاتر از همه دوربينش را بالا گرفته است.

عکس از محمد اسلامی راد


پنجشنبه 1 مردادماه 1383

از نواب تا م امام خمینی مشکلی نبود ولی از م امام خمینی تا میرداماد .چرا .آن هم برای من که از صبح دنبال دعوا بودم -... - از یک پسر بچه عکس گرفتم که کنار مادرش نشسته بود مامانه هم گیر داده بود چرا اجازه نگرفتی ؟گفتم :صورتتون تو عکس نبود که بخواهم اجازه بگیرم . از اون طرف یه خانم دیگه که دختر ۱۴-۱۵سالش کنار دست اون پسره بود شروع کرد به گیر دادن که یعنی چی ؟چه حقی داری .منم داد زدم :مگه من از تو عکس گرفتم که شدی کاسه داغ تر از آش .اونم ول کن نبود .بچه های من هم اینجا هستند .تو عکس افتادن .برو از فامیلهای خودتون عکس بگیر . من تو اینجور مواقع همیشه جوابم اینه :آره دختره آفتاب مهتاب ندیده تونو نگه دار یکی میاد میبره همچین خوشبختش می کنه ... ولی اصلا جاش نبود ...اگه می گفتم کتک رو خورده بودم . خلاصه اینکه تا میرداماد این دو تا منو ول نکردن .توی ایستگاه که رسیدیم . دوربینو گذاشتم توکیفم و سرخوش راه افتادم . هیچ کس نمی تونست هیچی بگه . از دومین پله برقی هم که بالا آمدم صدای پیجر بلند شد :کلیه عکاسان اعزامی از روزنامه همشهری به اتاق کنترل .حالا منو اون وسط تصور کنید که دلم می خواست قهقهه بزنم . این اولین مشکلی بود که در این مدت برایم پیش اومد ولی اصلا دچار یاسم نکرد تازه مصمم تر هم شدم . از وبلاگ عکاسها به بهشت نمی روند.


پنجشنبه 1 مردادماه 1383

و بالاخره جلسه داوری يازدهمين جشنواره مطبوعات برگزار شد و با اعلام انصراف انجمن صنفی مطبوعات از تحريم جشنواره امسال با حضور علی کاوه - حسين پرتوی - محمد اسلامی راد - سيف اله صمديان - محمد فرنود - راهب هماوندی و من عکسهای رسيده داوری شدند.


پنجشنبه 1 مردادماه 1383

امروز روز عکاسان بود که در وبلاگ بنويسم.
در مسير بر گشت خيابان کريمخان يکدفعه ديدم يکنفر وسط خيابان مشغول عکاسی است
من که رانندگی می کردم کنجکاو شدم که کيست؟ از بخت بدم هم در خط سبقت بودم سرعت را کم کردم و ديدم کامران عدل است خواستم دوربينم را حاضر کنم اما ديدم مجالی نيست و از عقب ماشينها می آيند رفتم جلوتر دور زدم تا من برگردم عدل جايش را عوض کرده بود و داشت آنطرف خيابان می رفت!
پس دوباره دور زدم اينبار تا او متوجه باشد من هم از او عکاسی کردم و البته اين عکس زمانی است که او نزديک ماشينم شده بود.
در چند دقيقه کوتاهی که با هم صحبت کرديم او از دوسالانه و نحوه برگزاری آن گفت و اينکه چرا بايد بدين صورت جريان سازی در عکاسی صورت گيرد؟ وی به شدت از نحوه برگزاری نمايشگاه ناراضی بود و معتقد بود که اين دوسالانه آينه عکاسی ما نيست.


پنجشنبه 1 مردادماه 1383

صمديان و راستانی هر جا که باشند بحث عکاسی هم آنجاست حتی اگر آن عکس مردمک چشم راستانی باشد که صمديان در دست دارد!
حکايت از اين قرار بود که اينبار نيز محسن طبق معمول همه را شوکه کرد و اينبار با عکسهای چشمهايش که البته دکتر چشم از چشمهای او گرفته بود. آنطور که محسن مي گفت ديد چشم راستش دچار اشکال شده است.


سه شنبه 30 تیرماه 1383

نشست با هيئت انتخاب دو سالانه
بنا براعلام دبيرخانه دو سالانه عکس تهران روز دوشنبه 5 مرداد 1383 نشست پرسش و پاسخ با اعضاء هيئت انتخاب دو سالانه در ساعت 5 بعد از ظهر در نگار خانه خيال برگزار خواهد شد . در اين نشست اعضاء هيئت انتخاب حضور خواهند يافت.
نشست با هيئت داوری دوسالانه نيز برای روز دوشنبه هفته آينده12 مرداد 1383 پيش بينی شده است.


سه شنبه 30 تیرماه 1383

مهمترین مسئله‌ی دو سالانه و نظرات عکاسان در سايت کارگاه


سه شنبه 30 تیرماه 1383

امروز برای ديدن فيلم Man Ray که از طرف انجمن عکاسان ايرانشهر برای دومين بار در خانه هنرمندان به نمايش در می آمد رفتم و واقعا از ديدن آن لذت بردم اين فيلم خوش ساخت به مدت ۵۰ دقيقه و به زبان انگليسی به بررسی آثار اين عکاس آمريکايی
مي پردازد. Man Ray را به عبارتی می توان از جمله عکاسان تاثير گذار در روند شکل گيری هنر مدرن خصوصا در زمينه عکاسی ناميد. وی که هم زمان با عکاسی( که البته به صورت تجربی آموخته بود) نقاش - فيلمساز - مقاله نويس - فيلسوف - شاعر نيز به شمار مي رفت در ۱۸۹۰ در امريکا متولد و در ۱۹۷۶ در گذشت.
او از پابلو پيکاسو - ارنست همينگوی - سالوادور دالی - گرترود استاين و جيمز جويس عکس گرفت.
برخی از صحبتهای وی در فيلم که از زبان خودش عنوان می شد عبارتند از:
خيليها می گويند من از زمان جلوترم - اين طور نيست - در واقع آنها از زمان عقب ترند.
هنرمند دست به خلق نمی زند - روحيه زمانش را بيان می کند.
قرار است در آينده ای نزديک اين فيلم از طرف انجمن عکاسان ايرانشهر با زير نويس فارسی و به صورت DVD تکثير و در اختيار علاقه مندان قرار گيرد.


دوشنبه 29 تیرماه 1383

افشين شاهرودی را امروز در خانه هنرمندان ديدم او از دريافت مجوز فصلنامه تخصصی عکاسی خود از وزارت ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: نام نشريه فصلنامه تخصصی عکاسی خلاق خواهد بود و به دو زبان فارسی و انگليسی و در قطع 4 A منتشر خواهد شد او پيگيری جدی حقوق عکاسان را از اولويتهای کاری نشريه عنوان کرد.
وی همچنين از پخش بين المللی نشريه نيز سخن گفت.
به اميد موفقيت وی در عرضه يک نشريه حرفه ای در زمينه عکاسی


دوشنبه 29 تیرماه 1383

مطلبی از ايرج بابا حاجی در باره نخستين فتوژورناليسم در شرق
نوشتن از على خادم و هنرش كار آسانى نبود چرا كه او در اوايل دهه ۷۰ از دنيا رفته و دستش از دنيا كوتاه است. مى دانستم كه او اولين عكاس مطبوعاتى ايران بوده و در آن زمانى كه مجلات و روزنامه هاى ما از تصويرهاى ترسيمى و نقاشى هاى مرحوم دولو استفاده مى كردند، على خادم عكس و فتومونتاژ را به مطبوعات و مديران آن معرفى كرد. آن زمان مرسوم بود سردبيران سوژه و داستان و شخصيت هايش را به طراح و كاريكاتوريست مى گفتند و او هم طراحى مى كرد...


یکشنبه 28 تیرماه 1383

Philip MacKinnon سفير کانادا در تهران امروز بعد از عدم موفقيت در ورود به جلسه سوم دادگاه زهرا کاظمی مشغول سيگار کشيدن در ماشين خودش می باشد.


یکشنبه 28 تیرماه 1383

The most wonderful of all thing in life, I believe , is the discovery of another human being with whom one’s relationship has a glowing depth, beauty, and joy as the years increase
This inner progressiveness of love between two human beings is a most marvelous thing, it cannot be found by
.looking for it or by passionately wishing for it
It is a sort of Divine accident

A poem from Sir Hugh Walpole

باور من اينست
که شگفت انگيزترين چيزها در زندگی
کشف انسانی ديگر است
که با او
رابطه انسان
در گذران سالها
ژرفايی پرشکوه - زيبايی و سرور می يابد.
عشقی چنين دم افزون و درونی
بين دو انسان
حيرت انگيزترين چيزهاست.
چنين عشقی
با جستجو
و يا با آرزوی سودايی
بدست نمی آيد
بلکه
پيشامدی است آسمانی

متن بالا از سرهاوالپول می باشد که از کتاب دل به روياها بسپار نقل کردم.
با سپاس از دوست خوبم بيژن کيانی


شنبه 27 تیرماه 1383

خبر هميشه ناگهانی اعلام می شود اصلا اين خاصيت خبر است
روزنامه وقايع اتفاقيه توقيف شد
عمر اين روزنامه هم کوتاه شد - چاره چيست؟
مصطفي خانزادي، مديرمسوول روزنامه‌ي وقايع اتفاقيه به خبرنگار ايسنا گفت: فقط به ما اطلاع داده‌اند كه از فردا يكشنبه روزنامه توقيف است و نبايد منتشر شود.

وحيد پور استاد بعد از امضا نامه دادستانی مبنی بر عدم انتشار روزنامه در حال مطالعه آن می باشد.

اين هم عکس خداحافظی تعدادی از همکاران اين روزنامه


جمعه 26 تیرماه 1383

محمد تهرانی
بعید می دانم از عکاسان ؛ کسی تردیدی در ضرورت ایجاد انجمن عکاسی ایران داشته باشد .سؤالی که وجود دارد چگونگی شکل گیری و روند فعالیت این انجمن است...


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

نامه ای به دبير دو سالانه عکس- محمد تهرانی

آقای جلالی عزيز!
به عنوان کسی که در چند دوره جشنواره عکس به عنوان داور حضور داشته ام؛ هم با دنیای داوری تا حدود نسبتا زیادی آشنا هستم و هم صحبت های بسیاری از دوستان عکاس را که در جشنواره های مختلف به داورها یا نتیجه ی داوری ها و یا مسائل حاشیه ای اعتراض داشته اند شنیده ام...


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

بی بی سی
دو روز قبل از آغاز محاکمه يکی از کارکنان اطلاعاتی ايران که به قتل زهرا کاظمی، خبرنگار ايرانی الاصل کانادايی متهم است، تنش ميان ايران و کانادا شدت گرفته است.
در همين راستا، کانادا سفير خود را از تهران فراخوانده و بيل گراهام، وزير امور خارجه کانادا گفته است پشت درهای بسته دادگاهی در ايران نمی توان عدالت برقرار کرد....


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

اعلام اسامي راه يافتگان به مرحله نهايي جايزه کاوه گلستان


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

سايبر ژورناليسم : پرقدرت و بدون سردبير !
يك نمونه بتاي تازه از سايبر ژورناليسم News around the Web
آنچه مي خوانيد محصول سردبير يا تحريريه نيست . محصول تكنولوژي است.
از سايت استاد دات


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

اقدام قبل از پرسش

وقايع اتفاقيه: انجمن ملي عكاسان ايران به زودي از سوي معاونت هنري وزارت ارشاد تأسيس خواهد شد.
ايسنا خبر مي‌دهد كه قرار است از سوي معاونت هنري، كليه رشته‌هاي تخصصي عكاسي دعوت شوند تا در بنياد آفرينش‌هاي فرهنگي، هنري نياوران گردهم آيند و براي تشكيل انجمن ملي اقدام نمايند.
اينكه نهادي دولتي براي تشكيل انجمني صنفي دست به كار شود، جالب‌توجه است....


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

دوسالانه‌اي براي عكس و گرافيك

نوشته آزاده عصاران در وقايع اتفاقيه
بيش از يك هفته از روز افتتاحيه ‌مي‌گذرد. اين روزها گالري خيال از شلوغي و ازدهام روز اول دور شده و تابلوها و قاب‌هاي عكس روي ديوارهاي چهارمين يا نهمين بي‌ينال عكاسي هنوز سر جاي خود هستند. علاقه‌مندان و عكاسان هنوز در حال تماشاي عكس‌هاي همكاران خود حضور دارند و زمزمه‌هايشان در مورد نحوه داوري و برگزاري دوسالانه به گوش مي‌رسد.


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

انگشتهای اتهام را پايين بياوريد
نوشته رضا جلالى در شرق:اولين نكته حائز اهميت در برگزارى نمايشگاه عكسى با عنوان دوسالانه عكاسى ايران در يكى از بعدازظهر هاى گرم و خفه تيرماه تهران، اعدادى است كه مى توانند نقش مهمى در نگره عام نسبت به اين نمايشگاه و در مجموع جريان موجود در عكاسى هنرى ايران، ايفا كنند....


پنجشنبه 25 تیرماه 1383

مصاحبه آزاده عصارانبا ديويد جوليان
ديويد جوليان عكاس حرفه اى متولد بوستون است كه در زمينه تصويرسازى و طراحى هم فعاليت مى كند و علاوه بر اينها در كارگاه هاى آموزش عكاسى در آمريكا تدريس مى كند. ديويد سبك خاصى در عكاسى دارد. او با دوربينش تصويرسازى مى كند. عكس هاى او در نگاه اول اصلاً يك عكس ساده به نظر نمى آيد. او عكس هايش را براى گالرى ها و كلكسيون دارها مى گيرد درست مثل تصويرسازى كه اين كار را با مالتى مديا انجام مى دهد. عكس هاى او به دليل همين ويژگى تابه حال جوايز زيادى را از آكادمى هنر و تصويرسازى آمريكا دريافت كرده اند....


چهارشنبه 24 تیرماه 1383

خيلی وقت بود خنده ای از آقای رييس جمهور نديده بودم.


چهارشنبه 24 تیرماه 1383

حذف عکس از دو سالانه !

چند روز پيش برای ديدن مجدد عکسهای نهمين دو سالانه عکس تهران رفتم تا با خيال راحت تمام عکسها را ببينم.
متوجه شدم عکسم ازخانم شيرين عبادی را از روی ديوار برداشته اند!
از يکی از مسئولين نگارخانه خيال حاضر در نمايشگاه جويا شدم وی اعلام داشت مسئولين ساختمان اين عکس را از ديوار برداشته اند!
پی گيری هایم درمحل به نتيجه ای نرسيد. در تما س با بهمن جلالی دبير نمايشگاه او نيز اظهار بی اطلاعی کرد.
آخر من نمی دانم عکسی که بارها همه جا چاپ شده و در روز افتتاحييه روی ديوار بود چرا بايد حذف شود؟!
ساتيار امامی هم عکسی از من گرفت که در جای خالی قاب ايستاده ام.


سه شنبه 23 تیرماه 1383

سرانجام ازسوي معاونت هنري وزارت ارشاد،«انجمن ملي عكاسان ايران» تشكيل مي‌شود
ايسنا - شهريور ماه سال جاري تشكل‌هاي عكاسي عكاسان حرفه‌يي و هنرمندان عكاس مستقل، در بنياد آفرينش‌هاي فرهنگي هنري نياوران گرد هم مي‌آيند تا انجمن ملي عكاسان ايران را تشكيل دهند.
دكتر اسماعيل بني اردلان - رييس بنياد آفرينش‌هاي فرهنگي هنري نياوران - با اعلام اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تشكيل انجمن در حوزه‌هاي مختلف هنري و نبود آن در حوزه‌ي عكاسي ايران گفت: در اين حوزه تاكنون به واحدي در خانه سينما و خانه عكاسان بسنده شده و در حالت انجمن ملي عكاسان به شكلي كه دربرگيرنده همه تخصص‌هاي عكاسي باشد، وجود ندارد....


سه شنبه 23 تیرماه 1383

اگر به عنوان روزنامه نگار به روزنامه ها نگاه كنيم: همه چيز بايد متن باشد
اگر به عنوان فتو ژورناليست به روزنامه ها نگاه كنيم: همه چيز بايد عكس باشد
اگر به عنوان گرافيست به روزنامه ها نگاه كنيم: همه چيز بايد گرافيكي باشد
اگر به عنوان خواننده به روزنامه ها نگاه كنيم: روزنامه بايد آميزه اي از هرسه باشد
آيا روزنامه هاي ما چنين هستند؟...ادامه


دوشنبه 22 تیرماه 1383

احسان باز هم مثل هميشه به داد سايتم رسيد و اين تغييرات حاصل زحمات او و محمدرضا مي باشد از هر دو آنها سپاسگزارم.


دوشنبه 22 تیرماه 1383

دلايل خودم را در موافقت با بينال عکاسی در فيلم رازدشت گفتم اما حال که کمی از تب و تاب اوليه گذشته نبايد از نظر دور داشت که ارايه آثار در نمايشگاه به شدت دچار اشکالاتی است از جمله می توان به نوع پاسپارتو عکسها اشاره کرد که دارای ضعفهايی است.
اطلاع رسانی نيز در حد يک نمايشگاه در اين سطح نبود.
اول قرار بر اين بود که آثار در قطع ۳۰*۲۰ به نمايشگاه ارسال شود و بعد از انتخاب آنها به شرکت کننده ها اطلاع داده شود تا در قطع بزرگ ارايه شوند که حتی در فرم نمايشگاه قيد شده بود. اما چنين نشد و من که ۵ قطعه عکس در نمايشگاه داشتم تا روز بر پايی چنين اطلاعی نيافتم و فقط دو روز مانده به نمايشگاه تلفني از من خواسته شد تا يکی از عکسهايم را در قطع بزرگ ارايه کنم که بعد از چاپ بزرگ آن عکس را نيز آقای سميع آذر خودش به من گفت چون با بقيه آثارم جور نبود بهتر ديدند که همان قطع کوچک به نمايش گذاشته شود. بعدها دوستان ديگر نيز به من گفتند آنها نيز معترض ارايه آثارشان هستند.
نوع چيدمان عکسها نيز هيچ گونه ترتيبی را ندارند عکسهای انتزاعی را میشد در يک سالن و عکسهای ديگر را در جايی جدا به نمايش گذاشت.
از هر نمايشگاهی در حد نام آن انتظار مي رود تا به استانداردهای حرفه ای نزديکتر باشد.
بي شک اين آيينه ای کوچک از توان عظيم عکاسی ايران است که نامهای بسياری از عکاسان در آن ديده نمی شود. از نظر من هر دليلی که به عدم شرکت در دوسالانه منجر شده باشد قابل قبول نيست. اما بی شک دلايل کسانی که شرکت نکرده اند شنيدني است.


یکشنبه 21 تیرماه 1383

عكس چيست؟
تصويري از واقعيت كه عكاس بر صفحه فيلم ثبت مي‌كند. اگر از اين چارچوب خارج شد، ديگر عكاسي نيست.
اين را كامران عدل، عكاس پيشكسوت مي‌گويد در حالي كه پشت به عكس اول دوسالانه عكاسي و رو به دوربين محمد رازدشت ايستاده است.
او مي‌گويد: اگر بتوان به كلاژ و مونتاژ عكس گفت، نقاشان بهتر از عكاسان اين كار را انجام مي‌دهند چرا كه سابقه انجام اين كار را هم بيشتر از ما دارند.
رازدشت اين فيلم را براي نمايش در نشست عكاسان مي‌سازد كه هفته آينده در موزه هنرهاي معاصر برگزار مي‌شود. كامران عدل چندمين عكاسي است كه جلوي دوربين او ايستاده است....ادامه


چهارشنبه 17 تیرماه 1383

برگزاری نمايشگاه عکسهای نهمين دوسالانه عکس تهران و گزارش بی بی سی


سه شنبه 16 تیرماه 1383

اين از اون عکسهايی است که ديدنش خالی از لطف نيست.


سه شنبه 16 تیرماه 1383

نمايش فيلم من ري در خانه هنرمندان ايران

انجمن عکاسي ايرانشهر روز دوشنبه 22 تير 1383 در ساعت 18 در خانه هنرمندان ايران اقدام به نمايش فيلم " من ري" مي کند.
فيلم به زبان انگليسي است و انجمن عکاسي ايرانشهر براي آگاهي بيشتر اقدام به تهيه مقاله اي در باره زندگي من ري کرده است که در اختيار تماشاگران قرار مي دهد. بهاي بليت ورودي به اضافه هزينه تکثير مقاله 500 تومان است که در همان روز از خانه هنرمندان ايران قابل تهيه است.


دوشنبه 15 تیرماه 1383

نهمين دو سالانه عکس تهران افتتاح شد

تصوير پرتره کودکی که يک چشمش پانسمان شده است و با نگاهی اندوهگين دوربين را
نگاه می کند... عکسی از کاوه گلستان و اين آغاز دوسالانه امسال بود
همان اولين فريم که بر پرده سالن موزه هنرهای معاصر نقش بست دلم ريخت
او که وقتی در چنين مراسمهايی شرکت می کرد همه وجودش را در جهت به حرکت در آوردن عکاسان جوان بکار می بست.
می گفت: تو کار خودت را بکن و کاری به کار کسی نداشته باش اگر کارت را بلد باشی موفق می شوی و راه درست همين است.
و اکنون او ديگر نيست ولی هست.

با نگاهی به ترکيب افراد راه يافته به نمايشگاه امسال می توان نتيجه گرفت که نيروی جوان عکاسی کشور از راه رسيده است و با پتانسيل خوبی هم که در خود دارد نويد
آينده ای روشن را به همگان می دهد. اينکه عکاسی از اين نوع اين همه علاقه مند دارد که مشغول هستند خود گواهی بر باز شدن فضايی برای فعاليت در اين زمينه است.
اينکه هم معترض بود هم در جايی که بايد بود عقب کشيد هيچ نکته مثبتی نيست.
عکاسان چرا هميشه بعنوان گروهی نميتوانند دور هم جمع شوند؟ آيا بايد با هر حرکتی اعلام مخالفت کرد چون با نظر ما همسو نيست؟!
اينکه همگی ما حساس به روند تحولات حرفه خود هستيم بسيار عالی است اما نبايد توام با منفی نگری باشد.

پيمان هوشمندزاده با مجموعه عكس ( يك حساب سرانگشتي ) و از جمله عكس بالا در دو سالانه عكاسي تهران مقام سوم را به دست آورد و بورس مطالعاتي در فرانسه را كسب كرد.


پنجشنبه 11 تیرماه 1383

اسم محسن راستانی برای من تداعی يک عکاس هنرمند با ديد فوق العاده عالی است که هميشه از همه چيز و همه کس ناراضی است!! و البته بعضی وقتها حق با اوست.
ديروز وقتی از روزنامه بيرون می آمدم درست دم در ديدم يکی باز گير داد به اين سيبيلم!
همين که برگشتم ديدم محسن اونجاست. با هم نيم ساعتی صحبت کرديم. براش از نمايش فيلمي که درباره او ساخته شده گفتم و کلی خنديديم او می گفت هنوز فيلم را نديده است ولی دخترش برای او تعريف کرده است. اينبار البته خدا را شکر محسن را سر حال ديدم. می گفت برای شبکه العالم مستند تهيه می کند و کم عکاسی مي کند.
همين که فردی مثل او که به گفته صمديان ؛ محسن فيلسوف عکاسان به حساب
می ايد ؛ اکنون در جايی مشغول کار است که دوستش دارد خيلی خوب است.
برايش آرزوی موفقيت دارم.


پنجشنبه 11 تیرماه 1383

بالاخره دادگاه صدام هم برگزار شد و داغ عکاسی از صدام تو دل عکاسان ماند حالا
بعد ها مشخص می شود که کدام عکاس خوش شانسی توانسته از دادگاه عکاسی کند.



copyright © 2002-2012 | HasanPix.com