// Photojournalist

Weblog

First Page

Categories

Athens
Daily

Archives

May 2012
February 2012
January 2012
August 2010
July 2010
June 2010
June 2009
May 2009
April 2009
March 2009
February 2009
January 2009
December 2008
November 2008
October 2008
September 2008
August 2008
July 2008
June 2008
May 2008
April 2008
March 2008
February 2008
January 2008
December 2007
November 2007
October 2007
September 2007
August 2007
July 2007
June 2007
May 2007
April 2007
March 2007
February 2007
January 2007
December 2006
November 2006
October 2006
September 2006
August 2006
July 2006
June 2006
May 2006
April 2006
March 2006
February 2006
January 2006
December 2005
November 2005
October 2005
September 2005
August 2005
July 2005
June 2005
May 2005
April 2005
March 2005
February 2005
January 2005
December 2004
November 2004
October 2004
September 2004
August 2004
July 2004
June 2004
May 2004
April 2004
March 2004
February 2004
January 2004
December 2003
November 2003
October 2003
September 2003
August 2003
July 2003
June 2003
May 2003
April 2003
March 2003
February 2003
January 2003

Links

موسسه مهر ايرانيان
احسانلاین
یونس شکرخواه
کاوه گلستان
نصرالله کسراييان
جهانگير رزمی
حسن نمک دوست
کاوه کاظمی
آلفرد يعقوب زاده
کارن فيروز
آينا
joshua prager
پسرم
رامين طلايي
سایت عکاسی
سایت کارگاه
گروه عکاسی فانوس
مجله عکاسی خلاق
عکاسان قزوين
طوسي
TEHRAN24.COM
دوربين دات نت
محمد خيرخواه
مجيد محرابي
اسماعيل عباسي
خط خطي
حسين فاطمي
محمد تاجيک
ايمان بشری
جوادمنتظری
street photography
مهرانه آتشی
ايرج مهرگان
نفيسه
زهره سليمانی
منصور نصيری
ميلاد پيامی
فرشته جعفری
آرش آشوري نيا
علی خليق
ساتيار امامی
سينا جعفريه
حامد - گوهر
نوشين نجفی
حميد صادقی
بابک بردبار
عکاس ها به بهشت نمی روند
داريوش کيانی

hadipix.com
کاوه بغدادچی
محمد توکلی
حسن بردال
www.vx400.com
خبرگزاری AP
خبرگزاری رویتر
ا اف پی
بی بی سي
انجمن عكاسان مطبوعات ايران
ايرنا
خبرگزاري ميراث فرهنگی
خانه هنرمندان ایران
ايسنا

زنان
بخارا
کتاب هفته
انجمن عکاسان بحران
وحيد پور استاد
اکبر منتجبی
حامد فرمند
حسن بنانج
سهام الدين بورقانی
هادی حيدری
هفته نامه کاپوچینو
Editor: Myself
مازیار ناظمی
shanbeh
پرستو دوکوهکی
فرزانه ابراهيم زاده
چرک نويس
مصطفی قوانلو قاجار

جواد دليری
آزاده محمد حسين
آزاده بهشتی
کوروش ضيابری
« August 2004 | Main | October 2004 »
پنجشنبه 9 مهرماه 1383

بالاخره با همفکری دوستان فراخوان فارغ التحصيلان عکاسی ورودی ۱۳۷۲ دانشگاه آزاد به منظور بر پايی نمايشگاه عکس به صورت زير در آمد:

بدين وسيله از تمامی فارغ التحصيلان عکاسی ورودی ۱۳۷۲ دانشگاه آزاد دعوت مي شود تا در نمايشگاه عکس گروهي اختصاصی خود شرکت کنند.
اين نمايشگاه بهانه ای است تا تمامی همکلاسيها پس از يازده سال گرد هم آيند تا ضمن تبادل تجربيات يک دهه کار در عرصه های مختلف اجتماعی ديداری تازه کنند.
بدين سبب خواهشمند است تا پايان وقت اداری ۱۵ مهر ۸۳ حداکثر ۵ قطعه عکس در سايز ۳۰ * ۲۰ سانتی متر با ذکر مشخصات فردی - شماره تلفن و ايميل به دبيرخانه نمايشگاه تحويل نمايند.
عکسهای نمايشگاه در دو گروه مستند و هنری به نمايش در خواهد آمد.
خواهشمند است فقط در اين دو حوزه عکس ارسال نماييد.
عکسها بايد فاقد پاسپارتو و قاب باشند.
ضمنا به جهت تامين بخشی از هزينه های بر پايی نمايشگاه خواهشمند است هنگام تحويل عکسها مبلغ ۲۰ هزار تومان به دبيرخانه پرداخت نماييد.
از تمامی خوانندگان اين فراخوان تقاضا مي گردد تا ساير دوستان فارغ التحصيل را از اين امر آگاه نمايند. ضمنا دوستانی که خارج از تهران زندگی می کنند می توانند عکسهای خود را ايميل کنند. نشانی سليت - ايميل و دبيرخانه در زير آمده است:
نشانی دبيرخانه: تهران- ] سهروردی بين عباس آباد و مطهری - ] ميرزایی زينالی
- شماره ۱۱۴ - طبقه دوم و احد ۷
تلفن : ۸۷۵۰۸۵۸
info@72pix.net - www.72pix.net



پنجشنبه 9 مهرماه 1383

بهروز خان هم با رنگ که زندگی است آمد - کيشی خوش گليپسن

پنجره ام را با رنگ باز می کنم که زندگی است. و با رنگ زندگی را می بینم و نشانش می دهم اگر چه گاهی محو است. رنگ هایی که شادی و لبخند را می سازند جشن و پایکوبی را. رنگ هایی که جنگ و ویرانی را می سازند زلزله و مرگ را. هر چه هست زندگی است.


چهارشنبه 8 مهرماه 1383

بچه های عکاسی دات کام با گزارشهای جالب از فتو کينا سنگ تمام می گذارند.

من عليرضانيک نژاد با کمک و همکاري شبانه روزي محمدرضاشهبازي - نعمامحمديان روشن و آرش عاشوري نيا تلاش خواهيم کرد تا آنجا که در توان داريم همه خبرهاي ريز و درشت فتوکينا را به اطلاع شما برسانيم.


چهارشنبه 8 مهرماه 1383

توی این دهکده جهانی ما هم یه جائی اندازه یه قالیچه کوچولو دست و پا کردیم که مال خودمون باشه و بتونیم توش کمی وبلاگ بازی کنیم .
حالا هر کسی علی را از نزديک نبيند فکر مي کند واقعا کوچولوست!!


چهارشنبه 8 مهرماه 1383

عليرضا عبادتى از سايه به سايه می گويد:

پاپاراتسى براساس تعريف دايره المعارف اينترنتى ويكى پديا (Wiki pedia) اصطلاح تحقير و توهين آميزى است كه براى بعضى از عكاسان به كار مى رود. آنها همچون سايه به تعقيب مشاهير و افراد پرآوازه مى پردازند تا آنان را در يك لحظه غافلگير كنند و از وضعيتى عكس بگيرند كه چندان براى سوژه خوشايند نيست، به خصوص كه در اغلب موارد موجب رسوايى يا بى آبرويى فرد مورد نظر مى شود...


چهارشنبه 8 مهرماه 1383

مطلب رضا جلالى در باره عكاسى در سينماى ايران
انباشت ذهن با كلمات
شايد بهتر باشد كه با يك سئوال مبحث تصوير و به تبع آن عكس در سينماى ايران را شروع كنيم. اولين عنصرى كه باعث مى شود ما احساس كنيم كه يك اثر سينمايى روبه رويمان قرار دارد چيست؟
آيا اين عنصر شخص كارگردان، برگه هاى دكوپاژ و يا فيلمنامه است؟
به نظر مى رسد كه نهايى ترين جواب كه هيچ خللى به درستى آن نمى توان وارد كرد، تصوير است.


چهارشنبه 8 مهرماه 1383

عكاسى ديجيتال جهان خبررسانى را متحول كرده است

فقط در بريتانيا ۳ ميليون دوربين عكاسى ديجيتالى فروخته شده و خدا مى داند در ساير كشورها چه تعداد به فروش رسيده است. حالا هر كس مى تواند عكس بگيرد و به راحتى آن را در اينترنت منتشر كند. چه بسا عكسى كه در اينترنت منتشر مى شود سر از صفحه اول روزنامه هاى بسيار معتبر و پرتيراژ درآورد. بنابراين ، اين سئوال پيش مى آيد كه رسانه چيست و خبرنگار كيست. به خاطر داشته باشيد تصاوير بدرفتارى و سوءاستفاده از زندانيان عراقى كه تصوير آمريكايى ها در ذهن هاى مردم دنيا را به لجن كشيد، از سوى يك عكاس حرفه اى خبرى تهيه نشده بود...


سه شنبه 7 مهرماه 1383

نمايشگاه مجسمه های سفالی پرنده های افجه کار فخری گلستان مادر کاوه به حمايت از جايزه کاوه در گالري گلستان چهارشنبه و پنجشبه اين هفته برگزار خواهد شد.


سه شنبه 7 مهرماه 1383

دوستی می گفت نوشتن هر مطلبی در اين جا شايد جايز نباشد من هم به او حق
می دهم البته شايد هم او بيش از حد آرمانی به قضيه می نگرد.
اما اکنون نزديک به بيست روز است که حنيف مزروعی را دستگير کرده اند و من در اين مدت به اين فکر بودم که اگر فردی در موقعيت من که در يک خبرگزاری خارجی کار
می کند در دفاع از حنيف مطلبی بنويسند بيشتر از آن که به نفعش باشد شايد ضرر داشته باشد. اما آخرش نشد که ننويسم.
آشنايی من با حنيف به کمتر از يکسال گذشته بر می گردد زمانی که هر دو برای ياس نو کار می کرديم و البته آنزمان هنوز پدر او در مجلس ششم بود. او را بيش از حد انتظار آرام و ساکت می ديدم و البته با لبخندی بر چهر ه اش. برايم هم جالب بود که در روزنامه کار مي کرد فکر مي کردم ( روزنامه نگاری شغلی نيست که بدرد امثال او بخورد)
اما ظاهرا او تصميمش را گرفته بود و با تمام مشکلات اين کار کنار آمده بود. بعد ها که با هم در وقايع اتفاقيه صميمی شديم از او بيشتر خوشم آمد چرا که مثل ديگران بود و ذهنيت موجود از افرادی نظير وی که پدرشان در موقعيتهايی رسمی هستند و تحملشان سخت است را حداقل برای من از بين برده بود.


جمعه 3 مهرماه 1383

باز هم در مورد ادی آدامز و عکس ديگری از وی

Mother Teresa cradles an armless baby girl at her order's orphanage in Calcutta, India in 1978. A champion among the poor in India, Mother Teresa received the Nobel Peace Prize Oct. 17, 1979. She died Sept. 5, 1997, at the age of 87.
(AP Photo/Eddie Adams)

Adams won a 1969 Pulitzer Prize for the Saigon execution picture, among the more than 500 honors he received in his career, including a 1978 Robert Capa Award and three George Polk Memorial Awards for war coverage.


چهارشنبه 1 مهرماه 1383

اين عکس را وحيد سالمی امروز در حاشيه مراسم شروع به کار سال تحصيلی جديد زمانی که يک پيرزن در خواست بوسيدن عبای آقای خاتمی را می کند گرفته است.
امروز هر عکاسی که در آن مراسم صبح بود و نتوانسته بود اين عکس را بگيرد احساس تاسف می کرد.


سه شنبه 31 شهریورماه 1383

قسمتی از صحبتهای آقايان جهانبگلو و قاسمپور را اينجا بخوانيد
جهانبگلو «از اين كه با حضور در اين جمع می‌تواند ادای دينی به هنر عكاسی ايران كند» ابراز خرسندی كرد و گفت: «فلسفه با عكاسی در اين است كه اگر فلاسفه با مفاهيم سروكار دارند و هنرمندان عكاس با تصاوير. پرسش هر دو درباره‌ی جهان و واقعيت است.» او گفت: «بعضی‌ها فكر می‌كنند عكاسی تقليد واقعيت و به يادگار در آوردن آن است.» در صورتی كه «عكاسی بازتاب واقعيت نيست بلكه خلق دوباره‌ی واقعيت است. كار عكاس كشف حقيقت نامرئی است كه پشت واقعيت نهفته شده است و اين حقيقت همان معنای زندگی است. زبان عكاسی زبان جستجوی معنا است.» او می‌گويد «كارعكاس فلسفی است. او دنبال معنايی است كه همراه جستجوی فلسفی است.» «عكاس تضادهای واقعيت اجتماعی و بشر را نمايان می‌كند و اينجا است كه پای گفتگو باز می‌شود.»
به گفته‌ی «جهانبگلو» جوهر گفتگويی در عكاسی ميان عكاس و وجدان خودش، هنر عكاس و واقعيت مقابلش و هنر عكاسی تماشاگران صورت می‌گيرد.»


سه شنبه 31 شهریورماه 1383

۱۲۸۹۹۹۹ دانش آموز کلاس اولی و سحر دخترم امروز برای اولين بار به مدرسه رفتند تا عدد ۱۲۹۰۰۰۰ نفر آنها بنابه خبر شبکه خبر کاملا رند شود.


سه شنبه 31 شهریورماه 1383

کافی است هر چند وقت يکبار به استاد دات سری بزنيد تا کلی به اطلاعاتتان اضافی شود. اين هم از سايت عکسی که استاد معرفی کرده اند.
عكس هاي گروهي از عكاسان نيويوركي در آژانس Marge Casey & Associates با سي سال سابقه.
سايت بصورت فلش و بسيار ساده اما موثر طراحي شده و فلسفه اش را كه ارائه عكس است بسيار خوب پشتيباني مي كند.


سه شنبه 31 شهریورماه 1383

ادی آدامز عکاس Associated Press و برنده جايزه پوليتزر در سن ۷۱ سالگی در اثر بيماری در منهتن آمريکا در گذشت. عکس معروف وی از اعدام يک افسر سايگون (ويت کنگی) توسط افسر پليس ويتنام جنوبی در جريان جنگ ويتنام در سال 1968 را کمتر کسی است که نديده باشد.

در عکس بالا ادی سمت راست در کنار تام کرولی مدير Associated Press ديده مي شود.


دوشنبه 30 شهریورماه 1383

دو نمايشگاه عکس همزمان با هم در روز شنبه چهارم مهر بعداز ظهر در دو گالری تهران افتتاح خواهد شد
نمايشگاه عکس مناظر شهری کار گروهی در نگارخانه لاله
نمايشگاه عکس انجمن عکاسی ايرانشهر در خانه هنرمندان


دوشنبه 30 شهریورماه 1383

نمايشگاه اينترنتی عکاسان ايرانی و انگليسی

The present online exhibition is meant to be a cross-cultural joint online exhibition
between Redeye, a British photographers network and Iranqpg an Iranian counterpart.
Several months ago we came to know Redeye an English photography site through
Johnny Mobasher, a friend who lives in England.


دوشنبه 30 شهریورماه 1383

شماره ۱۱۱ مجله زنان و چاپ مصاحبه ای از مريم زندی
در قسمتی از اين مصاحبه از خانم زندی سوال می شود آيا فکر کرده ايد بعد از مرگتان چه بر سر آثارتان می آيد؟ مثلا نگاتيوهايتان که ساليان سال نگهداری کرديد و با ارزش اند؟
و جواب ايشان:فکر می کنم بيشتر چيزهای مرا دور بريزند همان طور که من عروسک های مادرم را دور ريختم چون اهميتشان را درک نمی کردم.
اتفاقا شعر گونه ای هم در اين مورد دارم بدين مضمون
آن روز به اينجا می آيند
دخترانم
و با چشمانی که از جنس چشمان من است
به اينجا نگاه خواهند کرد
به لانه پرنده و تخم کبوتر
به گلهای خشک شده و گون صحرا
به صدفها و کنده های درخت گلابی
نمی دانند چوب ها را برای چه می خواستم
نمی دانند آن صدف کوچک چه غنيمتی بود
در آن شن زار که تو پيدا کردی
نمی دانند لانه ها را به چه قيمتی از پسرک روستايی خريدم
و نمی دانند گون ها را به چه سختی کنديم
و نمی دانند که هر دسته گل خشک شده
مال چه روزيست و چرا؟
دليل زنده اشيا را نمی دانند
و همه را دور خواهند ريخت
مثل من
که عروسک های مادرم را دور ريختم
وقتی مرد.


دوشنبه 30 شهریورماه 1383

پنجشنبه پيش روزنامه ايران عکسی را از مانور عاشورا در صفحه اول چاپ کرد که به دليل جذابيت تصوير که منبع آن خبرگزاری فارس ذکر شده بود جلب توجه خواننده را به همراه داشت اما نکته جالب اينست که هر دو جنگده با چرخهای باز در حال بمباران منطقه نشان داده شده اند! حال سوالی که پيش می آيد اينست که آيا اين تصوير واقعی است يا نه؟ لطفا آقای رفايی که هم عکاس و هم در امر پرواز متخصص است برای اين مطلب يک نظر بدهد.


یکشنبه 29 شهریورماه 1383

روزنامه نگارى آمريكايى پس از يازده سپتامبر
عكس ها گوياتر از كلمات مطلبی از عليرضا عبادتی در شرق

در گزارشى كه توسط موسسه «پروژه اى براى سرآمدى در روزنامه نگارى» منتشر شد حاصل يك سال مطالعه نشان می دهد... كه ارزش و اعتبار خبرنگاران در انظار و افكار عمومى ديگر به اندازه سابق نيست و مردم ارزش زيادى براى هنر و حرفه اين قشر از اجتماع قايل نيستند.
دبير اجرايى مجله تايم جيمز كلى در مصاحبه ای با صدای آمريکا گفته است: «آنها [منظور موسسه پروژه اى براى سرآمدى در روزنامه نگارى] سه سال يعنى ۱۹۸۳ ، ۱۹۹۳ و ۲۰۰۳ را با هم مقايسه كرده و به اين نتيجه رسيده اند كه در اين سه مرحله به تدريج عكس هاى مجله تايم بزرگتر شده و در نتيجه تعداد كلماتى كه در يك صفحه جا مى گيرد كم شده است. اما در جواب بايد گفت از زمان حادثه يازده سپتامبر ۲۰۰۱ عكس هايى كه از منهتن نيويورك و صحنه هاى جنگ افغانستان يا عراق در دو صفحه و بزرگ چاپ مى شوند بسيار گوياتر و تاثيرگذارتر از دو صفحه پر از كلمات است.»


یکشنبه 29 شهریورماه 1383

دبير مسابقه عكس گفت‌وگو:گوهر گفت‌وگو را هنرمندان از خاتمي قاپيده‌اند.

اگر متن سخنان آقايان جهانبگلو و قاسم پور که در پايان مراسم ديروز بيان شد جايی ديديد حتما بخوانيد.


یکشنبه 29 شهریورماه 1383

سايت هنوز را هم بخوانيد چون مطالب بر و بچه های وقايع اتفاقيه از جمله
¤ گيسو فغفوری ¤ بنفشه رمضانی ¤ اميد صالحی ¤ علی دهقان ¤ آزاده اکبری
¤ آرمن نرسسیان ¤ پرستو دوکوهکی ¤ علی اصغر سیدابادی ¤ آرش حسن‌نيا
را می توانيد آنجا بخوانيد.


یکشنبه 29 شهریورماه 1383

دو هفته ای می شد که بد جوری تعطيل بودم و اصلا هم حال نوشتن وبلاگ و اين حرفها را نداشتم به هزار و يک دليل که نيازی به توضيح ندارد شايد همه بعضی اوقات اينجوری باشند و شايد هم نه!
اما ديروز راستی راستی خودم هم شوکه شدم. با وحيد و مجيد نشسته بوديم
که مجيد گفت: نمی آيی بريم خانه هنرمندان؟ گفتم اصلا حرفش را نزن که هيچ حالشو ندارم ساعت ۱۶:۵۰ بود در حال خداحافظی با مجيد بودم که موبايلو زنگ زد و صدای آشنايی گفت کجای خانه هنرمندان هستی ؟ گفتم من اصلا اونجا نيستم! خانم جوادی بود با تعجب گفت چی؟! کجايی؟!
گفتم من محل کارم هستم برای چی بايد بيام؟ گفت من ميگم زود بيا اينجا!!
گفتم شما بفرماييد حتما می آم. راستش فکر کردم يه خبری شايد باشد اما اصلا فکر نمی کردم که من اول باشم. خلاصه تا برسم به خانه دو بار هم بنده خدا خانم جوادی زنگ زد به موبايلم و من او را جلوی در خانه ديدم که با نگاهی به من فهماند که بايد زودتر می آمدم. راستش ۵ شنبه هم خانم جوادی به من تلفن کرده بود و زمان افتتاحيه نمايشگاه را گفنه بود.
چند نفر از دوستان هم که صبح به من تلفن کرده بودند که بعد از ظهر کی برنده است؟
آنجا بودند و با ديدن من که گفته بودم نمی دانم من شايد نيايم متعجب شدند!
ديروز برای من جالب بود که کسانی همانند آقايان رامين جهانبگلو - مرتضی قاسم پور و محمد حسن خوشنويس از عکس و اهميت آن در دنيای کنونی صحبت می کردند.
داشتم فکر می کردم که اخيرا توجه به عکس و عکاسی از طرف مراکز متعدد با برگزاری مسابقه های گوناگون نسبتا قابل توجه شده است و البته در صحبتی هم که با هنگامه همسر کاوه داشتم او نيز اذعان مي کرد حتی در لندن هم اينگونه نيست و اينجا خيلی توجه به عکس زياد شده است.

اينجا هم نتايج مسابقه عکس گفتگو را می توانيد ببينيد.



copyright © 2002-2012 | HasanPix.com